عوامل موثر بر بهبود رتبه الکسا
اگر شما به دنبال بررسی جایگاه سایت خود در موتور های جستجوگر هستید، ممکن است سوالاتی مانند سایت الکسا چیست؟ چرا سایت خود را به الکسا معرفی کنیم؟ کاربرد سایت الکسا چیست؟ چگونه رتبه الکسا بررسی کنیم؟ راه های کاهش رتبه الکسا چیست؟ تاثیر رتبه الکسا بر سئو چیست؟ برای شما به وجود بیایید. در ادامه می خواهیم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

سایت الکسا چیست؟

در جواب این سوال می توان به صورت کوتاه و مختصر گفت سایت الکسا یک سرویس آنالیز میزان ترافیک سایت می باشد که یکی از زیر شاخه های سایت amazon به حساب می آید. این سایت از طریق بررسی رفتار بیش از 30 میلیون کاربر اینترنت، به سایت ها رتبه می دهد.

چرا استفاده از سایت الکسا

شما می توانید با واردن کردن آدرس سایت مورد نظرتان طبق تصویر زیر، اطلاعات مفیدی را از آن سایت کسب کنید. البته تنها این بخش از سایت الکسا به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار دارد و سایر قسمت ها پولی خواهد بود. بطور مثال از طریق این سایت، میتوانید کشوری که بیشترین محبوبیت را در آن دارید، پیدا کنید و میزان محبوبیت سایت خود را در کشور محبوب متوجه شوید. همچنین می توانید با بررسی نمودار متوجه پیشرفت و یا افت محبوبیت سایت خود در بین کاربران شوید. با بررسی بازدید روزانه صفحات در هر بازدید، میانگین زمان حضور در سایت، نرخ پرش بازدید کنندگانی که سایت الکسا در اختیارتان میگذارد، متوجه نقطه ضعف و قوت سایت خود می شوید.

کاربرد رتبه سایت الکسا چیست؟

سایت الکسا با رتبه بندی اصولی سایت ها، این امکان را می دهد که با بررسی جایگاه سایت خود در میان رقبا، سایتتان  را در جهت بازاریابی آنلاین و محبوبیت بین کاربران بهبود بخشید. در واقع رتبه الکسا یک شاخص کلیدی برای عملکرد سایت در مقایسه با سایت رقبا می باشد. در سایت الکسا هر چه رتبه سایت عدد کمتری باشد، در واقع نشان میدهد که آن سایت میزان محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارد. بطور مثال رتبه اول این سایت متعلق به سایت گوگل می باشد. رتبه بندی سایت ها (مقایسه جایگاه سایت ها) تنها قابلیت این سایت نمی باشد. شما با استفاده از این سایت میتوانید کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان را پیدا کنید. همچنین می توانید لیستی از سایت های مناسب برای بک لینک گرفتن را پیدا کنید و در نهایت  خواهید فهمید کدام سایت برای تبلیغات شما بهتر است. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه از طریق سایت الکسا سایت های مناسب برای بک لینک گرفتن و تبلیغات و همچنین کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. در این مقاله به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

1. پیدا کردن کلمات کلیدی

از طریق بررسی سایت رقبا، شما می توانید بهترین کلمات کلیدی که رقبای شما برای سئو سایت خود استفاده می کنند و شما از آنها غافل شده اید را پیدا کنید. سپس  با به کارگیری این کلمات از رقبای خود در صفحات گوگل پیشی بگیرید.

2. پیدا کردن سایت مناسب برای بک لینک گرفتن

الکسا آپشنی را در اختیار شما قرار می دهد که از این طریق می توانید سایت های مرتبط و مناسب برای بک لینک گرفتن را پیدا کنید؛ اما یک سوال دیگر به وجود می آید، آن هم این است که بک لینک گرفتن از سایت هایی که الکسا معرفی می کند تاثیری بر سئو سایت دارد؟ در واقع معیار های رتبه بندی سایت الکسا کاملا بر اساس معیارهای بهبود رتبه بندی سایت در موتور های جستجوگر نیست؛ ولی بک لینک گرفتن از سایت های مرتبط که محبوبیت خوبی بین کاربران خود دارد، همیشه کمک به سئو سایت شما خواهد کرد.

3. پیدا کردن سایت های مناسب برای تبلیغات

همانطور که گفتیم سایت الکسا میزان ترافیک میلیون ها سایت را بررسی می کند و براساس این نیتجه، وب سایت های را رتبه بندی می کند. پس زمانی که ترافیک سایتی بالا باشد، آن سایت گزینه ی مناسبی برای تبلیغات خواهد بود. شما با بررسی میزان ترافیک سایت های مورد نظرتان برای تبلیغات از طریق الکسا، می توانید بهترین گزینه را برای تبلیغات پیدا کنید.

چگونه رتبه الکسای سایت را بررسی کنیم؟

شما می توانید به دو طریق به بررسی رتبه سایت در الکسا خود بپردازید: روش اول:  نصب toolbar سایت الکسا بر روی مرورگر خود؛ شما می توانید این ابزار را بر روی مرورگر خود نصب کنید و با ورود به هر سایت از طریق مرورگرتان رتبه و دیگر اطلاعات سایت را بررسی کنید. روش دوم: استفاده از سایت الکسا؛ شما از طریق این سایت می توانید با وارد کردن url هر سایت، به اطلاعاتی مانند رتبه الکسا، میزان ترافیک، کلمات کلیدی، تعداد بک لینک و… پی ببرید..

روش بهبود رتبه الکسای سایت چیست؟

حال که اهمیت رتبه الکسا را فهمیدیم باید برای بهبود رتبه الکسا سایت اقدام کنیم. اما این روش ها چیست و آیا کاملا باعث بهبود رتبه می شود؟ هنوز کاملا نمی توان گفت معیار دقیق الکسا چیست ولی به مرور زمان و با آزمون و خطا ها می شود گفت بهترین راه برای بهبود رنک الکسا روش های زیر می باشد:

1. تولید محتوای جذاب

بهترین راه کاهش رتبه الکسا، تولید محتوای جذاب و سئو شده است. هرچه محتوا جذاب تر و کاربر پسند تر باشد، کاربر زمان بیشتری را در سایت می ماند؛ همین موضوع سبب بالا رفتن نرخ بازدید کننده ها و کاهش میانگین ترک سایت توسط کاربر می شود. شما با کمک تکنیک های زیر می توانید محتوای جذاب تولید کنید:
  • شما برای جذاب تر کردن محتوای سایت خود می توانید کیفیت محتوا را بالا ببرید
  •  از انواع محتوا مانند محتواهای آموزشی، ویدیویی و …مناسب با موضوع سایت خود استفاده کنید تا برای کاربر جذاب تر باشد
  •  زمان انتشار محتوای سایت خود را بررسی کنید و با نظم خاصی محتوا هایتان را منتشر کنید
  •  و مورد آخر که از اهمیت خاصی برخوردار میباشد، نوشتن محتوا یونیک است. زمانی که شما محتوای کپی شده مانند متن، عکس و یا فیلم داخل سایت خود منتشر می کنید، این کار باعث افت رتبه سئو سایت و در نتیجه افزایش رتبه الکسا می شود.

2. بهبود سئو و بهینه سازی سایت

یکی دیگر از راه های بهبود رنک الکسا، سئو سایت است. شما هر چه بیشتر برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت خود وقت بگذارید، سایتتان بیشتر در موتورهای جستجوگر نمایش داده شود و بازدید کننده بیشتری جذب می کنید. همچنین جذب هرچه بیشتر بازدید کننده باعث بهبود  رتبه الکسا می شود. عوامل موثر بر بهبود رتبه الکسا

3. نصب toolbar سایت الکسا

همانطور که گفتیم یکی از راه های استفاده از سایت الکسا و راه های کاهش رنک الکسا، نصب toolbar بر روی مرورگر می باشد. همچنین افزایش تعداد بازدید کنندگانی که از این ابزار استفاده می کنند از سایت شما باعث بهبود رتبه الکسای سایت شما می شود.

. اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند که شما می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، یوتیوب و…  کاربران زیادی را به سایت خود دعوت نمایید. شما به این طریق می توانید  بازدید سایت خود را بالا ببرید. زمانی ک بازدید سایت شما افزایش پیدا کرد، قطعا رتبه الکسای سایت شما بهبود خواهد یافت.

5. لینک سازی داخلی

یکی از راه های کاهش رتبه الکسا، لینک سازی داخلی به صورت اصولی است. لینک سازی داخلی باعث می شود کاربر از صفحه ای به صفحه دیگر برود و همین موضوع باعث بالا رفتن زمان ماندگاری کاربر در سایت می شود.

6. از سایت مپ استفاده کنید

سایت مپ یا نقشه سایت لیست کاملی از آدرس صفحات سایت شما است؛ یکی از اقداماتی که باید پس از طراحی سایت و تکمیل صفحات خود انجام دهید، ایجاد نقشه سایت است. ساخت سایت مپ به ربات های گوگل کمک می کند تا صفحات سایت شما را با سرعت بیشتری ایندکس کنند. همین مسئله می تواند در کاهش رنک الکسا تاثیر زیادی داشته باشد.

7. بهینه سازی تصاویر سایت

یکی از راه های کاهش رنک الکسا، بهینه سازی تصاویر موجود در سایت است. به طور کلی تصاویر یک سایت می تواند ترافیک زیادی را در سایت شما ایجاد کند؛ هرچه تصاویر استفاده شده جذابتر و مرتبط تر با سایت باشد، در جذب بازدید کننده موفق تر عمل خواهد کرد. اما منظور از بهینه سازی تصاویر چیست؟ منظور از بهینه کردن تصاویر یک سایت، کاهش حجم تصاویر و استفاده از تگ آلت مناسب برای آنها است.

8. انتشار منظم و مستمر محتوا

انتشار منظم و مستمر محتوا در سایت سبب می شود تا گوگل دائما از سمت سایت شما سیگنال های مثبتی را دریافت کند؛ در نتیجه ربات های آن با سرعت بیشتری برای ایندکس صفحات سایت شما اقدام می کنند. از طرفی گوگل اهمیت ویژه ای برای بروزسانی مطالب سایت قائل است. به همین دلیل بهتر است ماهی یکبار برای بروزرسانی مطالب سایتتان اقدام کنید.

رابطه رتبه الکسا و سئو

در این مطلب سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که رتبه الکسا چیست و بهترین راه کاهش رتبه الکسا کدام است؟ برخی بر این باورند که با بهبود سئو سایت، رتبه الکسا آنها نیز بهبود پیدا می کند. یکی از راه های بهبود رتبه الکسا، سئو سایت می باشد ولی تنها معیار نیست. پس اگر رتبه الکسای سایت شما کاهش نیافت، به این معنی نیست که مشکل از سئو سایت شماست. در واقع می توان گفت سئو سایت تاثیر مستقیمی بر رتبه الکسا ندارد و عوامل زیادی می تواند در این زمینه موثر باشد. داشتن رتبه خوب در سایت الکسا موضوع خوبی است ولی بدین معنا نیست که اگر رتبه الکسای خوبی ندارید، دلسرد شوید. رتبه الکسا بیشتر مناسب سایت هایی می باشد ک تبلیغات انجام می دهند؛ یعنی هر چه رتبه الکسای بهتر باشد، ترافیک سایت نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه بازدهی تبلیغات نیز بیشتر می شود. پس اگر سایت شما یک وب سایت تبلیغاتی نیست، خیلی نگران رتبه الکسا خود نباشید. اما از استفاده از ابزار ها و امکانات عالی سایت الکسا نیز غافل نشوید.

سوالات متداول کاربران

چرا رتبه سایت من در الکسا نشان داده نمی شود؟

اگر سایت شما به تازگی تاسیس شده و یا بازدید نسبتا کمی دارد، نمی توانید رتبه الکسا آن را مشاهده کنید؛ شما می توانید برای ارسال میزان بازدید سایت خود به الکسا، نوار ابزار آن را نصب کنید. البته رسیدن به نتیجه حداقل 90 روز طول می کشد.

چقدر می توان به رتبه الکسا اعتماد کرد؟

به طور کلی رتبه الکسا یک آمار دقیقی برای وضعیت سایت نیست؛ چرا که به سادگی قابل دستکاری است. به همین دلیل برای مشاهده پیشرفت سایت از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

اگر رتبه الکسا سایت من کاهش پیدا کرده باشد، باید آن را در سایت الکسا ثبت کنم؟

خیر؛ اگر رتبه سایت شما به صورت طبیعی و اصولی بهبود پیدا کرده باشد، نیازی نیست آن را در سایت ثبت کنید.

آیا وب سایت هایی با پسوند .ir هم می توانند برای کاهش رتبه الکسا اقدام کنند؟

بله؛ تمامی وب سایت ها با هر نوع پسوندی می توانند با پیاده سازی تکنیک های کاهش رتبه الکسا، رتبه سایت را بهبود بخشند.

دسته بندی محصولات

بازدید کننده
بانک ایمیل
بانک موبایل
تبلیغات هدفمند
طراحی سایت
وب سایت

دسته بندی دیگر