مزایای فروش محصولات به صورت آنلاین
ایجاد فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می دهد تا در سریعترین زمان و به آسانی محصولات خود را به دیگران عرضه کنید. در ادامه مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی را بیان کرده ایم و در ادامه به شما کمک کرده ایم تا برای داشتن یک فروشگاه حرفه ای اقدام کنید.

ایجاد فروشگاه اینترنتی

همانطور که گفتیم، فروشگاه اینترنتی فضایی را برای شما فراهم می کند تا در بستر اینترنت، به فروش محصولاتتان بپردازید. این روزها فروشگاه های اینترنتی را به شیوه های مختلفی طراحی و آماده می کنند. اما ارزان ترین و سریعترین شیوه ایجاد فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز است. در واقع فروشگاه ساز ها، سیستم های فروش اینترنتی هستند که با کمک سیستم های مدیریت محتوای آماده یا CMS آماده شده اند. شرکت های زیادی اقدام به طراحی فروشگاه ساز نموده اند. اما آیا همه این فروشگاه سازها می تواند نیاز شما را پاسخ دهند؟ پاسخ این سوال قطعا منفی خواهد بود. درست است که ایجاد فروشگاه اینترنتی با CMS نیاز به کد نویسی ندارد، اما باید در این زمینه تجربه و مهارت کافی داشت. همچنین لازم است قبل از خرید فروشگاه اینترنتی، به امکاناتی که نیاز دارید توجه کنید. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی آماده، تمام امکانات لازم را ندارند. برای آنکه بتوانید برای خرید فروشگاه اینترنتی آماده، درست تر عمل کنید، بهتر است نمونه سایت فروشگاهی هر شرکت را بررسی کنید. بررسی نمونه کارهای فروشگاهی، این امکان را به شما می دهد تا سایت های مشابه کسب و کار خود را بررسی کنید و بهتر متوجه امکانات موردنیاز کار خود شوید. شما می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد فروشگاه اینترنتی، با مشاوران ما تماس گرفته و به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای ما بهره ببرید.

چرا ایجاد فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی، بستری برای فروش محصولات در فضای مجازی هستند. بیشتر کسب و کارها در کنار فروشگاه فیزیکی، یک فروشگاه اینترنتی هم دارند. از دیدگاه صاحبان مشاغل نیز با ظهور خرید و فروش های اینترنتی، فرصت مناسبی برای ارائه محصولات فراهم شد. علاوه بر صرفه جویی هزینه های ناشی از تهیه محصولات به تعداد فراوان و نگهداری در انبارها، زمان آزادتری بوجود آمد تا بتوانند در کنار کسب و کار خود، به فروش اینترنتی محصولاتشان نیز بپردازند.

 مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

اگر بخواهیم مهم ترین مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی را بیان کنیم، می توان موارد زیر را نام برد:
  1. می‌توانید در بازار جهانی شرکت کنید

یکی از مزایای سایت فروشگاهی، فعالیت در بازارهای جهانی است. با کمک فروشگاه اینترنتی می توانید فروش خود را به وسعت جهانی توسعه دهید. با ایجاد فروشگاه اینترنتی چند زبانه همراه با یک درگاه پرداخت بین المللی مانند پی پال ( paypal ) ، می توانید از سراسر این کره خاکی برای محصولات خود مشتری جذب کنید.
  1. امکان آنالیز مشتریان و تحلیل نیاز بازدید کنندگان

یکی دیگر از مزایای سایت فروشگاهی، امکان تحلیل و بررسی رفتار مشتریان است. یکی از تفاوت های فروشگاه های سنتی با فروشگاه اینترنتی در این است که در فروشگاه اینترنتی به واسطه ابزار های حرفه ای، می توانید به تحلیل و آنالیز رفتار کاربران بپردازید. تحلیل کاربران سایت این امکان را به شما می دهد تا به دیدی کلی از نیاز کاربران تان دست پیدا کنید. در نتیجه شما می توانید بررسی کنید که کاربران به کدام دسته از محصولات فروشگاه شما بیشتر علاقه مند هستند. همچنین می توانید متوجه شوید که کدام دسته محصولات در بین کاربران سایت بیشترین کامنت را می گیرد و با هم مقایسه می شوند.
  1. می‌توانید بدون محدودیت مکانی فروش داشته باشید

فروش بدون محدودیت، یکی دیگر از مزایای سایت فروشگاهی است. با ایجاد فروشگاه اینترنتی، فرقی نمی کند که کجا هستید، شما می توانید در هر مکانی محصولات خود را بفروشید. بسیاری از خانم های خانه دار و یا دانشجویان، از منزل و با ساخت فروشگاه اینترنتی اقدام به کسب درآمد می‌کنند. افرادی نیز به عنوان شغل دوم و از محل کار اصلی خود، اقدام به مدیریت فروشگاه اینترنتی شان می کنند. بنابراین می توان گفت در هر شرایط و مکانی، به راحتی می توانید فروشگاه خود را مدیریت کنید.
  1. امکان دسترسی به مشتریان بیشتر

از جمله مزایای داشتن سایت فروشگاهی، دسترسی به مشتریان بیشتر است. صاحبان کسب و کارهای سنتی ناچارند برخی از بودجه خود را صرف تبلیغات کنند تا مشتری جدید بدست آورند. اما یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که بدون هزینه اضافی مالی و زمانی، می توان به مشتریان بیشتری رسید. حتی می توان محصول یا سرویس خود را به مشتریانی در کشورهای مختلف ارائه کرد و کسب و کار خود را فراتر از مرزها و قاره ها گسترش داد.
  1. امکان هماهنگ نمودن میزان عرضه و تقاضا

چنانچه شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی باشید، باید ویترین خود را همیشه کامل و مملو از اجناسی نگه دارید که شاید حتی برای برخی از آنها هیچگاه مشتری پیدا نشود. درحالیکه به کمک ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای میتوانید آمار و اطلاعات کاملی از کالاهای موجود و میزان تقاضا درمورد کالاها و خدماتتان بدست آورید. همچنین نیازی به عرضه کالا پیش از تقاضای آن نخواهید داشت. در واقع شما می توانید ابتدا سفارش یک محصول را دریافت کنید و پس از آن برای تهیه محصول موردنظر اقدام کنید.
  1. امکان صرفه جویی در هزینه های جانبی

یکی از مهم ترین مزایای داشتن سایت فروشگاهی، صرفه جویی در هزینه ها است. امروزه تقریبا هر مکانی می تواند بعنوان یک فروشگاه فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد. مکان هایی مانند کیوسک، انبار، واحد مسکونی یا تجاری، پارکینگ و … را می توان به عنوان فروشگاه فیزیکی به کار گرفت. اما هر کدام از این مکان ها دارای هزینه های بالایی مانند اجاره، مالیات، بیمه، هزینه دکوراسیون، حقوق کارمندان و صورت حسابهای مربوط به آب، برق و گاز می باشند. بسیاری از افراد نمی توانند این هزینه ها را بپردازند. لذا میتوان با هزینه کمتری جهت میزبانی وب، دامنه، طراحی صفحات اینترنتی و کارمندان اینترنتی، صرفا در یک فضای مجازی به فعالیت پرداخت.
  1. انعطاف پذیری بیشتر و عدم محدودیت زمانی

صاحبان فروشگاه های فیزیکی هنگامی که در مغازه حضور ندارند، مشتریان خود را از دست خواهند داد. اما مشتریان فروشگاه اینترنتی می توانند در هر زمانی از 24 ساعت شبانه روز که تمایل داشته باشند، حتی در تعطیلات و روزهای خاص، زمانیکه صاحبان فروشگاه درخواب یا مشغول تفریح و تماشای تلویزیون هستند، سفارش خریدشان را ثبت کنند.
  1. قابلیت افزایش بازدید با کمک تکنیک های سئو

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، جذب مشتری با تکنیک های سئو است. با اندکی هزینه در جهت سئو و بهینه سازی و ارتقاء رتبه فروشگاه اینترنتی، مشتریان می توانند به راحتی شما را در نتایج گوگل پیدا کرده و برای خرید از شما اقدام کنند. در بستر اینترنت، مشتریان می توانند محصولات گوناگون، جزئیات، قیمتها و نقدهای افراد را مقایسه کرده و بهتر انتخاب کنند. همچنین فعالیت در رسانه های اجتماعی، به شما اجازه می دهد تا صفحات خود را گسترش دهید.
  1. ارائه خدمات بهتر در راستای نیازهای مخاطبین

با ایجاد سایت فروش اینترنتی و برگزاری نظرسنجی ها می توانید میزان رضایت مشتریان از کالای ارائه شده را تخمین زده و نیاز مشتریان خود را بهتر پاسخ بدهید. علاوه بر این ها، اطلاع رسانی در مورد تخفیف ها، پیشنهادات ویژه و مناسبت های خاص با صرف هزینه پایین و در کمترین زمان، امکان پذیر خواهد بود.
  1. آزادی در نحوه ارائه خدمات و محصولات

شما می توانید با ایجاد فروشگاه اینترنتی حرفه ای و سفارشی، ویژگی ها و مزایای کسب و کار خود را در فروشگاه اینترنتی خود برجسته کنید. علاوه براین میتوانید در زمینه های متنوعی به ارائه خدمات بپردازید یا محصولی منحصر بفرد ارائه دهید. بنابراین محدودیتی در انتخاب زمینه کاری و بازارهای مختلف نخواهید داشت. مشاوره رایگان و هدفمند وب پویا
اگر نیاز به مشاوره دارید، تیم وب پویا به شما کمک میکند که بهترین تصمیم را برای پیشرفت کارتان بگیرید. کافیست از طریق فرم زیر شماره تلفن خود را وارد کنید.
  1. فراهم بودن زمینه عملکرد حرفه ای

حرفه ای عمل کردن برای کسب و کار و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان ضروری است. عملکرد حرفه ای در فروش اینترنتی به این معناست که ضمن ارائه بهترین خدمات، فروشگاه اینترنتی شما باید از نظر ظاهری و امکانات نیز کامل و مناسب باشد. طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای، باید طوری باشد که در هر دو زمینه محتوا و تصویری کاملا جذاب، کاربرپسند و پویا باشد. خوشبختانه این امر به کمک فضای مجازی اینترنت و فروشگاه ساز آماده، به راحتی قابل دستیابی است. شما میتوانید به هر صورتی که میخواهید کسب و کار خود را در اینترنت به نمایش بگذارید. این در حالی است که برای داشتن یک فروشگاه فیزیکی جذاب، نیازمند عواملی همچون محل مناسب برای قرارگیری فروشگاهتان و سرمایه اولیه فراوان خواهید بود.

دسته بندی محصولات

اسباب بازی
پت شاپ
تجهیزات پزشکی
ترشیجات و شوریجات
عطاری
موتور سیکلت و دوچرخه

دسته بندی دیگر