بهترین راه‌ های پیشرفت فروشگاه اینترنتی
اگر به تازگی به تاسیس یک فروشگاه اینترنتی فکر کرده‌اید باید به شما تبریک بگویم، چرا که راه‌اندازی یک فروشگاه‌ اینترنتی می‌تواند موجب افزایش چشمگیر فروش در کسب‌ و کار شما گردد. اما تنها داشتن یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست و شما به مهارت‌های دیگری نیز نیاز دارید. شما باید بدانید که چگونه باید فروشگاه خودتان را بازاریابی کنید تا به معنای واقعی کلمه فروش اتفاق بیافتد. در مقاله راه‌های پیشرفت فروشگاه اینترنتی سعی داریم به تکنیک‌هایی اشاره کنیم که کاملا اجرایی و عملی هستند. همچنین هر تکنیک را به طور کامل با هم بررسی می‌کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راه‌های پیشرفت فروشگاه اینترنتی

سئو و افزایش ترافیک هدفمند

سئو به روش‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید رتبه وبسایت خودتان را در موتورهای جستجو مختلف با توجه به کلمات کلیدی مورد نظر افزایش دهید. در این حالت می‌توانید مشتریان بیشتری را برای فروشگاه اینترنتی خودتان جذب کنید. به عنوان مثال اگر کسب‌وکار اینترنتی شما فروش شلوار ورزشی مردانه است می‌توانید در حوزه نکاتی در رابطه با خرید شلوار مردانه تولید محتوا کنید. در این حالت ترافیک حرفه‌ای و هدفمندی به سمت وبسایت شما روانه می‌شود که با تولید محتوای درست می‌تواند تبدیل به مشتری گردد. استفاده از این روش می‌تواند سودآوری کسب‌وکار شما را تا چند برابر بیشتر کند.

هدف‌گیری مجدد

تکنیک دیگری که می‌توانید از آن برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خودتان استفاده کنید هدفگیری مجدد است. در این تکنیک شما تبلیغات وبسایت را برای مشتریانی که از قبل از وبسایت بازدید کرده‌اند ارسال می‌کنید. این تکنیک می‌تواند راهی عالی برای نمایش تبلیغات به افرادی باشد که به صفحه محصول خاصی نگاه کرده‌اند، اما اقدامی نکرده‌اند. در این حالت معمولا تا بیست درصد از مشتریان به وبسایت شما بازمی‌گردند و خرید خود را انجام می‌دهند. همچنین می‌توانید از این تکنیک در بازاریابی درونگرا نیز استفاده کنید. در این حالت باید مشتریان را بعد از مراجعه به وبسایت شما به نحوی وادار به ثبت نام کنید و بعد از ثبت‌نام یک پیام تبلیغاتی برای فروش محصولات برای آن‌ها ارسال کنید.

بهینه‌سازی برای کاربران موبایل

از جمله راه‌های پیشرفت فروشگاه اینترنتی بهینه‌سازی وبسایت برای کاربران موبایل است وبسایت شما باید کاملا ریسپانسیو باشد و برای هر کاربری در هر صفحه نمایشی قابل استفاده باشد. از آنجایی که تا حجم 40 درصد از جستجو‌های گوگل توسط کاربران موبایل انجام می‌گیرد بهترین راهکار برای افزایش فروش و جذب چنین کاربرانی، ایجاد یک صفحه واکنش‌گرا است.
واقعیت این است که افراد بیشتری از رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها روی هم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه به وب دسترسی دارند. علت این موضوع این است که معمولا افراد تلفن‌ همراه خودشان را هر جایی می‌برند اما در رابطه با لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی این موضوع صادق نیست.

توجه به پرسش و پاسخ

از جمله رازهای موفقیت در کسب‌وکارهای اینترنتی داشتن تعامل با مشتریان است. زمانی که شما یک فروشگاه را تاسیس می‌کنید می‌توانید به خوبی واکنش مشتریانتان را در رابطه با روند فروش مشاهده کنید. اما فروشگاه اینترنتی اینطور نیست. مشتریان نمی‌تواند به خوبی با شما ارتباط برقرار کنند. برای حل چنین مشکلاتی می‌توانید به بخش نظرات هر محصول مراجعه کرده و با مشتری پرسش و پاسخ مناسبی را داشته باشید. همچنین داشتن انجمن پرسش و پاسخ و یا واحد پشتیبانی مناسب می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث افزایش آگاهی شما از نیازهای مشتریان گردد. شما می‌توانید برای بازدهی بیشتر به مدت یک تا دو روز در بخش پشتیبانی فعالیت داشته باشید تا بیشتر با مشتریان و نیازهای آن‌ها آشنا شوید.

نوشتن مقاله

همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته شد بازاریابی درونگرا از جمله بهترین تکنیک‌های بازاریابی در چند سال اخیر است. در این روش کاربران بعد از جستجو و مطالعه مقاله شما ترغیب به بازدید از دیگر بخش‌های وبسایت علی‌الخصوص بخش محصولات می‌شوند. در حقیقت مشتریان بعد از مطالعه مقاله شما، محصول مورد نظر خودشان را یافته و اقدام به خرید آن می‌کنند. تولید محتوا دارای یک سری اصول و قواعد است که شما می‌توانید از این اصول و قواعد در دوره آموزشی زیر آگاه شوید.

افزایش امنیت وبسایت

امروزه در حوزه دیجیتال امنیت از جمله مهم‌ترین پارامترهای سنجش است. امنیت هیچ‌گاه صددرصد نیست اما می‌توان با رعایت کردن یک سری نکات ساده امنیت وبسایت را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. فروشگاه اینترنتی نیز همینطور است. شما باید بتوانید به خوبی از اطلاعات کاربران خودتان محافظت کنید. افزایش امنیت از جمله نکات بسیار مهم برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی است که باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که از دانش کافی برخوردار نیستید می‌توانید یک متخصص امنیتی را برای این‌کار استخدام کنید.

سخن‌ آخر

در این مقاله سعی شد به چند مورد از راه‌‌های پیشرفت فروشگاه اینترنتی اشاره شود. اولین راه برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی خرید ترافیک پولی است البته باید در استفاده از این روش دقت شود. راه دوم هدف‌گیری مجدد کاربران است که در این تکنیک کاربرانی که از وبسایت بازدید کرده‌اند اما محصولی را خریداری نکرده‌اند را مورد هدف قرار می‌دهیم. در تکنیک سوم از راه‌ها پیشرفت فروشگاه اینترنتی وبسایت خودمان را برای کاربران موبایل واکنش‌گرا می‌کنیم. در این حالت وبسایت در تمامی صفحات نمایش قابل مشاهده است. تکنیک چهارم توجه به نظرات کاربران و همچنین افزایش تعامل با آن‌ها است. تکنیک پنجم تولید محتوا و یا نوشتن مقاله برای کاربران است که روش بسیار مناسبی برای شروع کسب‌وکار می‌باشد. در آخر بهترین راه‌حل برای افزایش فروشگاه اینترنتی افزایش امنیت آن است. افزایش امنیت وبسایت حس بسیار خوبی را به کاربران شما می‌دهد و می‌تواند موجب افزایش فروش شما گردد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

سوپرمارکت
فروش فایل
فروشگاهی
لوازم کودک و نوزاد
موبایل و لوازم جانبی
میوه و سبزیجات

دسته بندی دیگر