ایجاد فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی
کسب و کار ها تحت تاثیر بیماری کرونا فروش کمتری داشته اند. اما در این بین افرادی هستند که در این بازار کساد، همچنان مانند قبل درآمد خوبی دارند. این دسته از کسب و کارها با ورود به بازار آنلاین، توانسته اند به خوبی از این شرایط استفاده کرده و فروش بیشتری داشته باشند. در ادامه می خواهیم مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی را به ساده ترین روش ممکن به شما آموزش بدهیم.

چرا ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی

یکی از دلایل اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی این است که بتوانید بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی، فروش خود را انجام دهید. اصولا عموم مردم برای خرید لوازم خانگی به مراکز اصلی فروش لوازم خانگی در شهر خود مراجعه می کنند. بنابراین فروش یک مغازه در امین حضور تهران با فروش یک فروشگاه در شهر کوچک یکی نخواهد بود. اما چه راه حلی می تواند این امکان را به سایر فروشگاه ها بدهد تا فروش بیشتری داشته و خود را به مردم معرفی کنند؟ پاسخ این سوال طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی است. چرا که با ساخت فروشگاه اینترنتی دیگر اهمیتی ندارد که فروشگاه شما در کدام شهر یا منطقه است، به هر حال مشتریان تنها با داشتن اینترنت می توانند به راحتی از شما خرید کنند.

ساده ترین راه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی

بسیاری از صاحبان فروشگاه لوازم خانگی از طراحی سایت فروشگاهی می ترسند، زیرا آنها فکر می کنند این کار هزینه زیادی داشته و یا مدیریت کردن آن بسیار سخت است. اما این طرز تفکر اشتباه است. این روزها روش های متفاوت و بسیار کاربردی وجود دارد که کار شما را آسان کرده و بدون داشتن دغدغه های گذشته می توانید در بازار آنلاین فروش داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای طراحی سایت لوازم خانگی باید چه اقداماتی را انجام دهید.

1. بصورت نیچ مارکتینگ فعالیت کنید

نیچ مارکتینگ (جاویژه بازار) به معنای فعالیت در یک حوزه خاص است. برای مثال در راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی به جای اینکه انواع لوازم خانگی را در فروشگاه خود داشته باشید، تنها یک دسته خاص مانند یخچال و فریزر را بفروشید. این نوع فعالیت چه مزایایی  دارد؟ با فعالیت در یک بخش از بازار می توانید به راحتی در آن بخش معروف شده و به عنوان یک فروشگاه مرجع شناخته شوید، همچنین می توانید راحت تر محصولات فروشگاه را تهیه کنید.

2. روش فروش خود را مشخص کنید

فروش اینترنتی لوازم خانگی تنها محدود به یک روش نیست. شما میتوانید روش های مختلفی را ارائه دهید.
  • ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی
یکی از روش های فروش محصول در اینترنت، طراحی فروشگاه اینترنتی است. روش های مختلفی برای داشتن سایت فروشگاهی وجود دارد که هر کدام با توجه به نیاز و شرایط شما می تواند مناسب باشد. اما دیگر مانند گذشته برای داشتن یک سایت نیاز به صرف هزینه، زمان و دانش برنامه نویسی ندارید، چرا که با آمدن فروشگاه سازها این کار بسیار آسان شده است. شما می توانید در کمتر از یک هفته، فروشگاهی با امکانات کامل داشته باشید و بدون داشتن دانش فنی به راحتی آن را مدیریت کنید. اگر قصد ساخت سایت فروشگاه لوازم خانگی با فروشگاه ساز را دارید، بهتر است تحقیق کنید؛ چرا که این روزها شرکت های زیادی این خدمات را ارائه می دهند اما امکانات آن با هزینه ای که از شما دریافت می کنند، معقولانه نیست.
  • فروش در اینستاگرام
یکی از ساده ترین روش های فروش اینترنتی، فروش در اینستاگرام است. اما فروش محصولاتی مانند پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و … در اینستاگرام مرسوم تر است. به هرحال ساخت یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام هزینه ای نداشته و با تبلیغات و تولید محتوای حرفه ای می توانید دنبال کننده های زیادی را جذب کنید. پس از آنکه صفحه شما پیشرفت کرد و مشتریانتان نیز افزایش یافت، دیگر این روش فروش کافی نخواهد بود. برای جلب رضایت مشتری، شما مجبور هستید که بطور دائم آنلاین بوده و پاسخگو باشید. همچنین در صورت عدم پاسخگویی سریع، مشتری به راحتی از خرید خود منصرف خواهد شد.
  • فروش در مارکت پلیس ها
اگر برای خرید لوازم خانگی به سایت دیجی کالا مراجعه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که بیشتر محصولاتی که در این فروشگاه وجود دارد متعلق به فروشندگان مختلف است. در واقع فروشگاه دیجی کالا یک سیستم مارکت پلیس بزرگ است که این امکان را به سایر فروشندگان می دهد تا به ازای پرداخت مبلغی در این سایت، فروش داشته باشند.

3. آماده سازی فروشگاه اینترنتی

پس از طراحی سایت لوازم خانگی، باید آن را مطابق با میل و سلیقه خود بچینید. شما می توانید اسلایدر سایت را با توجه به نوع محصولات و نیاز خود تغییر دهید. علاوه بر این، شما این امکان را دارید که به راحتی هر قسمتی از فروشگاه را تغییر داده و مطابق با سلیقه خود طراحی کنید. پس از آنکه ظاهر سایت آماده شد، باید برای محصولات تصاویر جذاب و با کیفیت آماده کنید.

4. قرار دادن محصولات در فروشگاه اینترنتی

پس از آنکه تصاویر محصولات را آماده کردید، باید آنها را همراه با مشخصات هر محصول در سایت وارد کنید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، نوشتن توضیحات محصول است. این توضیحات باید شامل اطلاعات دقیقی از محصول، مزایا و معایب و … باشد تا مشتری با اطمینان بیشتری محصول را خریداری کند.

5. تولید محتوای حرفه ای

فروشگاه اینترنتی را به حال خود رها نکنید. شما باید دائما توضیحات و قیمت محصولات را به روز کنید. اما آیا این تغییرات برای تولید محتوای سایت کافی است؟ خیر، برای اینکه بتوانید رتبه سایت فروشگاهی خود را در گوگل افزایش دهید، باید بصورت حرفه ای و سئو شده تولید محتوا انجام دهید. تولید محتوای می تواند مربوط به بخش وبلاگ باشد.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی چقدر سرمایه نیاز است؟

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی بسیار کمتر از راه اندازی فروشگاه فیزیکی آن است؛ چرا که لوازم خانگی در سایز بزرگ بوده و شما مجبور هستید یک مغازه بزرگ تهیه کنید. بنابراین هزینه تهیه این مغازه نیز زیاد است. اما هزینه فروش لوازم خانگی در اینستاگرام که رایگان است، از طرفی برای ساخت سایت فروشگاهی نیز تنها باید هزینه ای را برای دامنه، هاست و فروشگاه ساز پرداخت کنید که در مقایسه با هزینه فروشگاه فیزیکی بسیار ناچیز است.

محصولات فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی را از کجا تهیه کنم؟

1. خرید به صورت مستقیم

در خرید مستقیم کالا، هزینه واسطه به قیمت کالا اضافه نمی شود و می توانید محصولات را با قیمت مناسبتر خریداری کنید. البته این روش مشکل بزرگی هم دارد؛ چرا که فروشنده ها و تولید کننده ها، محصولات را در تعداد بالا به فروش می رسانند. در نتیجه شما نیاز به سرمایه زیادی دارید.

2. دریافت نمایندگی یک برند خاص

در این روش شما از طریق تولید کننده به صورت کامل حمایت خواهید شد. البته برای دریافت نمایندگی بک برند باید شرایطی را داشته باشید؛ مثل متراژ مناسب برای مغازه، دکوراسیون و فضای داخلی مناسب، تعداد پرسنل مشخص و … اگر قصد دارید به این شکل محصولات فروشگاه را تامین کنید، برندی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت در بازار رتبه خوبی داشته و رضایت مشتریان بیشتری را همراه داشته باشد.

3. خرید از عمده فروشی

یکی دیگر از روش های تامین محصولات فروشگاه انلاین لوازم خانگی، خرید از عمده فروش است. مزیت این روش این است که شما می توانید در صورت داشتن اعتبار، به صورت چکی محصولات را خریداری کنید.

4. فروش به صورت دراپ شیپینگ

در این روش اصلا نیازی نیست محصولی را تهیه کنید؛ بلکه شما به عنوان واسطی میان تولید کننده و خریدار عمل می کنید. در واقع شما با فروش اینترنتی لوازم خانگی، می توانید محصولات را در سایت موجود کرده و در صورت دریافت سفارش از آن محصول، اقدام به تهیه آن کنید.

مجوز برای راه اندازی فروشگاه انلاین لوازم خانگی

پیش از آنکه برای گرفتن پروانه کسب اقدام کنید، باید نوع محصولات فروشگاه را مشخص کنید. چرا که مجوز فروشگاه لوازم خانگی در سه دسته زیر قرار می گیرد:
  • مجوز فروش لوازم خانگی کوچک مثل اتو
  • فروش لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال و گاز
  • فروش لواز خانگی ویترینی مثل یخچال های صنعتی
پس از آنکه نوع محصولات مشخص شد، باید به صورت اینترنتی در وب سایت صدور پروانه کسب ثبت نام کنید. در صورت تکمیل بودن اطلاعات و نبود مشکل، مجوز در عرض یک ماه برای شما صادر خواهد شد. نکته بعدی در مورد مجوز ها، این است که شما باید برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی به صورت اینترنتی نیز مجوز بگیرید. یکی از اصلی ترین مجوز ها، اینماد است . در پایان تحریم های موجود و خروج برندهای معروف از بازار لوازم خانگی کمی این کسب و کار را کساد کرده است. اما به هرحال لوازم خانگی یکی از کالاهایی است که مردم دائما به آن نیاز دارند. درصد زیادی از مشتریان این بازار را زوج های جوان تشکیل می دهند که شما برای فروش بیشتر می توانید خدمات خاصی را به این دسته از مشتریان ارائه دهید. از طرفی با خرید سایت فروشگاهی لوازم خانگی دیگر به شهر یا منطقه خود محدود نبوده و می توانید از سایر شهر ها نیز مشتری جذب کنید.

دسته بندی محصولات

ادویه جات
چای و قهوه
چسب ، رنگ ، رزین
لوازم خانگی
لوازم یدکی خودرو
محصولات پروتئینی

دسته بندی دیگر