راه اندازی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه
شاید یکی از جذاب ترین ایده ها برای یک کسب و کار آنلاین راه اندازی یک فروشگاه گل و گیاه است. این بازار تا حدودی بکر است و شما می توانید رقابت خوبی در این بازار داشته باشید ، اما برای راه اندازی یک فروشگاه گل برای ارسال گل های تزئینی و هدیه یا گیاهان خانگی و … نیاز به آشنایی با انواع گل و گیاه دارید.

شناخت و آشنایی با بازار گل و گیاه

در اولین مرحله باید آشنایی کامل با گل و گیاهان پیدا کنید و انواع اسامی آن ها ، کاربرد آن ها در مراسم های مختلف ، گل های مخصوص مراسم عروسی ، تولد ، مناسبت ها را یاد بگیرید. فرمت های مختلف گل را یاد بگیرید یعنی فرمت های دسته گل، سبد گل، باکس گل، تاج گل و… چه هستند و چگونه آماده و تولید می شوند. مدل های دسته بندی گل ها را بدانید و از همه مهمتر قیمت هر دسته گل را بدانید تا در نهایت بتوانید قیمت تمام شده کار خود را تعیین کنید . مکان های عرضه گل را بشناسید و یاد بگیرید که از کجا ها می توانید ارزان ترین گلها را تهیه و خرید نمایید. البته اگر اهل گل و گیاه هستید و در این حوزه فعالید که احتیاج به این شناخت نیست و می توانید سریع تر کسب و کار خودتان را ایجاد کنید ولی اگر در شروع کار قرار دارید ، لازم است ابتدا این شناخت را بدست بیارید و بعد وارد مراحل بعدی ایجاد کسب و کارتان شوید. پس اولین کار این است که باید گل ها را خوب بشناسید و تفکیک کنید.

پیدا کردن مخاطب هدف و بازار

در گام دوم شما باید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. یعنی مخاطبان ما بیشتر به چه مدل هایی علاقه دارند یا در واقع کدام بازار برای فعالیت جذاب تر است. مثلاً یکی علاقه دارد فقط در حوزه ترحیم و تسلیت فعالیت نماید، یکی فقط در حوزه تبریک، افتتاحیه ها و شخصی دیگری فقط علاقه مند است که در حوزه خدمات گل آرایی به سالن ها، همایش ها و باغ تالار ها خدمات ارائه دهد. شخص دیگری ممکن است دوست داشته باشد دسته گل عروس یا مثلاً ماشین عروس کار کند یا حتی می توانید باکس گل برای مناسبت های خاص به فروش برسانید. باید تحلیل بازار و تحقیقات بازار انجام دهید که مثلاً در کدام حوزه اگر متمرکز شوید و فعالیت کنید، موفق‌تر هستید و سود بیشتری برای شما دارد. این هم احتیاج به شناخت رفتار مخاطبان بازار هدفتان و توجه به اینکه مخاطبانتان دنبال چه نوع گل هایی هستند دارد. چه نوع گل هایی بیشترین فروش و سود را دارند. پرفروش ترین گل ها کدام هستند و سلیقه ها به چه سمتی پیش می رود. بنابراین پس از شناخت گل و تحلیل رفتار مخاطبانمان، فرض کنید تصمیم گرفتیم که حوزه جشن تولد بازار خوبی دارد و بهترین گزینه برای فعالیت در این حوزه است. مرحله بعدی راه اندازی خود کسب و کار و فروشگاهمان هست، یعنی طراحی سیستم فروشگاه آنلاین گل برای قرار دادن محصولات مان و فروش آن و کسب درآمد از آن. یعنی طراحی سیستمی که از آن طریق بتوانید محصولات و خدمات تان را به مخاطبان و علاقمندان خودتان معرفی کنید و سپس بتوانید به سفارش گیری و فروش بپردازید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه

خوشبختانه در این مرحله زحمت کمتری دارید زیرا می توانید یکی از قالب گل فروشی سیتا سایت را انتخاب کنید و سپس فروشگاه اینترنتی خود را به همراه درگاه پرداخت آنلاین و سیستم پیامکی برای مدیریت مشتریان و اطلاع رسانی مناسب دریافت کنید.

جمع بندی

در کل شما برای راه اندازی یک فروشگاه گل و گیاه باید سه مرحله شناخت و آشنایی (در صورت عدم آشنایی با این بازار) ، پیدا کردن مخاطب هدف و مرحله راه اندازی فروشگاه آنلاین را بگذرانید ، البته در صورتی که گل فروشی خوبی را میشناسید که در حوزه آنلاین فعال نیست می توانید با آن ها همکاری کنید و محصولات هدف خود را از آنها تامین کنید تا بتوانید با کمترین سرمایه وارد حوزه فروشگاه اینترنتی گل و گیاه شوید.

دسته بندی محصولات

پوشاک
سیستم های حفاظتی
صنایع دستی
کامپیوتر و لوازم جانبی
کتاب
لوازم ورزشی

دسته بندی دیگر